Köpvillkor

  • Goeras Beauty & Cosmetics AB
  • Org: 559337-2799
  • Westerbergs gata 2 
  • 302 26 Halmstad

Goeras Beauty & Cosmetics AB bedriver verksamheten för koreanbeauty.se. Nedanstående köpevillkor gäller när du som konsument gör beställningar på koreanbeauty.se. Genom beställning på koreanbeauty.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Vänligen kontrollera att leveransuppgifterna såsom adress och telefonnummer stämmer innan du slutför ditt köp. Det går tyvärr inte att ändra dessa uppgifter efter att beställningen blivit packad och skickad. Det är alltid du som kund som ansvarar för att du uppger rätt uppgifter vid beställningens slutförande.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst via info@koreanbeauty.se. Varje genomförd och godkänd beställning generar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig e-postadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under skräppost.

För att handla hos koreanbeauty.se måste du som kund vara myndig eller ha föräldrarnas godkännande. Vi förbehåller oss rätten att under vissa omständigheter ändra eller neka en beställning (t.ex. om kunden uppgett felaktiga personuppgifter).

Vid eventuell tvist kommer koreanbeauty.se att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Priser

Priserna på koreanbeauty.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms. Vi erbjuder fri frakt över 399 kr inom Sverige. I frakten ingår fraktkostnad, emballage och hanteringsavgift.

Prisgaranti

Vår prisgaranti är ett av våra viktigaste löften. Vi erbjuder dig marknadens bästa ordinarie priser. Hittar du produkten till ett lägre pris i en annan svensk butik återbetalar vi mellanskillnaden.

Garantin gäller endast svenska butiker, såväl fysiska som internet-baserade. Butiken måste ha ett svenskt organisationsnummer och vara verksamma i Sverige. Varan ska finnas i lager och därmed finnas tillgänglig för beställning. Prisgarantin gäller konkurrentens ordinarie pris (OBS! ej nedsatta produkter). Vi återbetalar mellanskillnaden upp till 10 dagar efter ditt köp.

Om du hittar din produkt billigare i en annan butik ber vi dig maila till info@koreanbeauty.se och länka till den aktuella butiken. Därefter återbetalar vi mellanskillnaden. Gäller det en fysisk butik ska organisationsnummer och telefonnummer meddelas så att vi kan kontrollera priset.

Leveransförseningar

Vi skickar alla våra paket 17.00 varje arbetsdag. Förväntad leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter att beställningen har anlänt till fraktbolaget. Vid leveransförseningar är det kundens ansvar att kontakta oss och begära förklaring. Ingen ersättning kommer att tilldelas kunden för leveransförseningar. Vi levererar alla våra paket med DHL.

Ångerrätt

Enligt Distans- & hemförsäljningslagen har du som konsument (ej företag) rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. För att ångerrätten ska gälla ska du som konsument meddela oss inom 14 dagar efter uthämtat paket.

Vid utnyttjande av ångerrätten är du ansvarig för både returkostnad samt att varan/varorna kommer i retur oskadda. Om du som konsument vill att vi ombesörjer returfrakt är kostnad för närvarande 79 kr (DHL). Vänligen notera att du som avsändare av returpaket har ansvar för att säkerställa att varorna anländer till oss. Därför rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt. Du är ansvarig för varornas eventuellt minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Undantag från ångerrätt

Produkten ska vara obruten och oanvänd. Enligt lag har du som konsument rätt att säkerställa produktens egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskningen är något som vi på koreanbeauty.se bedömer och det bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund av hälso- och hygienskäl. Vid godkänd hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Vid ej uthämtade försändelser

Konsumenten debiteras 250 kronor för alla omkostnader som en ej uthämtad försändelse medför. Kostnaden innebär frakten, returfrakten och hanteringsavgiften. Vid icke uthämtade paket kommer vi att kontakta konsumenten. Om konsumenten inte svarar inom 30 dagar kommer vi att erhålla hela det betalda beloppet.

Avbeställning

Vid avbeställning innan paketering av beställning kommer inget debiteras konsumenten. Vid avbeställning efter paketerad beställning har vi rätten att debitera konsumenten för hanteringsavgift och emballage. Vid avbeställning, kontakta oss på: info@koreanbeauty.se.

Ansvarbegränsning

Observera att vi inte har någon nöjd-kundgaranti. Detta innebär att vi ej godkänner returer/reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi att man provar sin nya produkt på en liten yta (exempelvis handleden) och väntar i 24h för att se om reaktion uppstår. Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.

Reklamation

Vid reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@koreanbeauty.se. Vi har alltid rätt att ta varan du vill reklamera i retur för att kunna undersöka varan och hantera reklamationen. Konsumenten har ansvar för att betala returfrakten och att paketet kommer fram till oss på koreanbeauty.se. Vid godkänd reklamation står vi för frakten.

Vid en reklamation ska emballaget kunna fotograferas och skickas till oss på begäran så att vi kan undersöka saken vidare. Vi förbehåller oss rätten att inte göra återbetalning förrän vi har fått varan och godkänt reklamationen. Vid bruten förpackning och slitage/skador har vi rätten att göra avdrag på återbetalningen.

Om försändelsen skadas under leveransen måste detta anmälas omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. För att du ska känna dig trygg med din order kontrollvägs samtliga paket vi skickar. Ett paket som är uppenbart skadat eller inte väger någonting och är tomt skall inte hämtas ut, utan vägras hos ombudet så att det går i retur direkt till oss. Vi kan därefter reklamera detta hos fraktbolaget.

Om en vara saknas i din leverans ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@koreanbeauty.se. Bildunderlag på originalemballage och kartong måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget och kartongen för eventuell utredning. Skulle det handla om en stöld krävs även en polisanmälan.

Integritetspolicy

När en konsument handlar hos oss på koreanbeauty.se, godkänner personen köpvillkoren och samtycker därmed till att kundens personuppgifter lagras och hanteras av företaget. Inga kreditkortsuppgifter lagras.

Force Majeure

Vi är befriade från påföljder för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet anses bl. a. myndigheters åtgärder eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller därmed likvärdig omständighet som företaget ej kunnat råda över. I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. i indikation, varningstexter, försäljningsförbud, onormal nedgång i marknaden och liknande.

Användning av cookies

Vi använder information som samlas in för att tillhandahålla och individanpassa våra tjänster online. Detta kan innefatta användning av din information för att administrera produktgarantier. Det kan också innefatta att svara på dina frågor, genomföra produktkvalitetssäkringar och/eller utbilda vår personal.

I synnerhet hjälper våra beständiga cookies oss att känna igen dig när du återkommer till webbplatsen så att vi kan skräddarsy innehåll eller reklam så att de matchar dina intressen eller för att undvika att visa samma reklam upprepade gånger. Vi kan komma att utnyttja tredjepartsleverantörer som hjälp i detta övervaknings- och analysarbete.

Vi använder också informationen i vår strategiska analys och vår bedömning av marknadstrender och våra produktions- och ombeställningsnivåer. Vi använder i synnerhet beständiga cookies för att samla in sammanställd statistik som gör det möjligt för oss att förstå hur användare använder webbplatsen och hjälpa oss förbättra webbplatsens struktur. Vi kan inte identifiera dig personligen på något sätt.

GDPR

För att vi (Koreanbeauty.se org.nr 559337-2799) skall kunna behandla din order/beställning på bästa sätt måste vi registrera, hantera och lagra de uppgifter du anger. När du handlar av oss via vår webbutik ger du oss rätt att spara uppgifter såsom namn, adress, telefonnummer, e-post och när du som kund (företag, organisation, privatperson) väljer att handla mot faktura / kredit även organisations- alternativt personnummer vid kreditbedömning.

Uppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och e-post delas med våra samarbetspartners (fraktbolag och betalningstjänster, DHL, Swish & Klarna) för att de skall kunna leverera och ta betalt för din order. När du handlar via vår webbutik ger du oss ditt medgivande att lämna ut dessa uppgifter till Klarna Checkout & Swish. Vid besök på vår e-handelssida använder vi cookies för att spara dina inställningar såsom priser, valuta, meddelande etc.